MASZYNY MYJĄCE DLA ZAWODOWCÓW |
kontakt: 796 53 11 40 |
MYJKA WYSOKOCIŚNIENIOWA
Jest to urządzenie wytwarzające strumień wody o wysokim ciśnieniu, dzięki któremu możliwe jest szybkie czyszczenie różnego typu powierzchni. Myjka wysokociśnieniowa do prcy potrzebuje zasilanie elektryczne i wodę, podawaną do lancy pod różnym ciśnieniem i wypychaną przez dyszę.
Ciśnienie mierzone w barach (kg/cm2) jest główną jednostką charakteryzującą urządzenia wysokociśnieniowe. Oznacza to, że jeżeli używamy maszyny o nominalnym ciśnieniu 200 bar to siła uderzenia strumienia wody o powierzchnię wynosi 200 kg/cm2. Drugą istotną informacją przy wybieraniu myjki jest przepływ wody wyrażony w litrach na minutę (l./min).
Moc myjki tj. współczynnik WP pomaga określić rzeczywistą efektywność urządzenia wysokociśnieniowego. Jest wprost proporcjonalne do iloczynu ciśnienia (bar) i przepływu (l./min). Oznacza to że że myjka o współczynniku WP wynoszącym 2000 moze mieć ciśnienie 200 bar
i przepływ wody równy 15 l./min.
Efektywność czyszczenia zależy od kąta srumienia wody i odległości dyszy od powierzchni mytego obiektu:
Najczęściej stosowany kąt wypływu wody z dyszy:
Szeroki kąt, zazwyczaj 25° - rzadko stosowany
Wąski kąt, zazwyczaj 15° - często stosowany
Kąt 0° - do specjalnych zastosowań
Produkty z serii Lavor Pro wyposażone są wyłącznie w silniki indukcyjne o prędkości obrotowej 2800 rpm oraz 1450 rpm. Im mniejsze obroty, tym większa niezawodność części ruchomych i uszczelek.
Myjki wysokocisnieniowe Lavor PRO mogą być wyposażone także w silniki spalinowe:
Silniki benzynowe – stosowane są wyłącznie silniki Honda na paliwo bezołowiowe.
Silniki diesel – stosowane są wyłącznie chłodzone wodą silniki Lombardini
Bardzo istotnym elemenem budowy myjki wysomociśnieniowej jest pompa tłokowa.
Jest bardzo podobna do tej w silniku samochodowym. Lavor stosuje wyłącznie dwa rodzaje trójtłokowych pomp:
-Typ krzywkowy, silnik i pompa pracują w tej samej osi. Zazwyczaj stosowane dla silników wysokoobrotowych 2800 rpm lub 1450 obr/min
-Typ rzędowy, wał silnika znajduje się w pozycji prostopadłej w stosunku do osi tłoka. Zazwyczaj stosowane dla silników niskoobrotowych 1450 rpm.
Maszyny Lavor PRO są wyposażąne w 3 rodzaje tłoków:
-Z nierdzewnej stali: odpowiednie do zastosowań domowych.
-Z nierdzewnej stali pokrytej warstwą ceramiczną: odpowiednie do zastosowań profesjonalnych.
-Ceramiczne: odpowiednie do profesjonalnych zastosowań w ciężkich warunkach pracy.
MYJNIA SAMOOBSŁUGOWA
Może Być wykonana ze stali nierdzewnej i wbudowana w konstrukcję zadaszenia, z każdej strony boxu znajdują się panele kontrolne ze stali nierdzewnej. Myjnia umożliwia samodzielne mycie samochodu zgodnie z poniższą procedurą:
FAZA 1 - MYCIE WSTĘPNE
Detergent zmieszany z wodą zmiękczoną 15/35 bar regulacja ciśnienia. Użycie wody zmiękczonej zwiększa efekt mycia detergentem, zwiększając PH roztworu i umożliwiając stuprocentową aktywność detergentu. Niskie ciśnienie ułatwia równomierne rozprowadzenie detergentu na karoserii. Koszty są zredukowane; w rzeczywistości przy tym systemie można zaoszczędzić do 50% detergentu.
FAZA 2 RAMIĘ ZE SZCZOTKĄ
Gwarantuje wysoką jakość mycia bez możliwości podrapania lakieru dzięki miękkiemu włosiu. Dostarczany detergent jest zmieszany z woda zmiękczoną na niskim ciśnieniu.
FAZA 3 SPŁUKIWANIE
Gorąca wodą regulowane ciśnienie 90/100 BAR (woda pozostała z osmozy)
Użycie wody pozostałej z procesu osmozy, poza ewidentną oszczędnością, pozwala również zwiększyć efekt mycia auta. woda pozostała z osmozy posiada cechy umożliwiające jej usunięcie brudu i resztek detergentu.
FAZA 4 WOSK
Zmieszany z wodą zmiękczoną regulowane ciśnienie 15/35 BAR. Tak jak w przypadku detergentu użycie wody zmiękczonej i niskiego ciśnienia umożliwia zredukowanie ilości użytego środka jednocześnie zwiększając efekt nabłyszczenia i przyspieszając schnięcie
FAZA 5 KOŃCOWE SPŁUKIWANIE
Woda osmotyczną regulowane ciśnienie 90/100 BAR
Konieczne w przypadku stacji samoobsługowych ponieważ gwarantuje osuszenie w krótkim czasie bez zacieków i plam na karoserii.